woensdag, 8th april, 2020
  1. Haardvuur Meditatie
  2. Kerst Meditatie
  3. Bamboe Bekers
  4. De magie van Kerst
  5. Hoeveel water drink jij?
  6. Een nieuwe start na hersenletsel
  7. Sinterklaas Meditaties
  8. BurnOut – Zet jezelf op de eerste plaats
  9. Alles op z’n kop!
  10. Hoe kom je van een burn out af?
  11. De simpele oorzaak van burn-out
  12. Hoeveel chemicaliën eet jij?
  13. Prikkelarm leven
  14. Mediteren met kristallen
  15. Maak je eigen kookboek
  16. Balans in je leven
  17. Duurzame sokken
  18. Waarom we verkeerd begrepen worden
  19. Ode aan Jazz
  20. Mindset bepaalt gezondheid
  21. Feest! 1500 bezoekers
  22. Wat zijn valkuilen?
  23. Valkuilen: hoe voorkom je ze?
  24. Valkuilen in je herstelproces
  25. Energie van de zon
  26. Mediteren kun je leren
  27. Energetisch in balans
  28. Rust vinden in stilzitten
  29. Geef je brein een boost voor meer focus
  30. Herstel NAH gaat in kleine stappen
  31. NAH: omgaan met Social Media
  32. Heien met Hersenletsel
  33. Het ultieme recept voor een geweldig herstel van hersenletsel
  34. Mediteren is zweverig
  35. Club van Moeders met Hersenletsel
  36. Wat is mediteren?
  37. Leven zonder telefoon
  38. Heien en hersenletsel
  39. Mediteren en je darmen
  40. Zomermeditatie
  41. Shine your light
  42. De grenzeloosheid van neuroplasticiteit
  43. Van hersenletsel naar motorcross
  44. Van auto naar Ebike
  45. Over The Mindset Blog
  46. Dit is mijn verhaal
  47. Volg een ontspanningsmeditatie
  48. De kracht van klank
  49. De NR.1 reden om je gezondheid in eigen hand te nemen
  50. Gezondheid in eigen hand
  51. Waarom je van uitrusten niet fit wordt
  52. Kom in je kracht met meditatie
  53. Bereik moeiteloos je doel
  54. Meditatie: vier je succes
  55. Waarom functioneert ons brein nog zoals het in de oertijd deed?
  56. 3 Tips om meditatie te integreren in je levensstijl
  57. 3 Tips om mediteren makkelijk te maken
  58. Wanneer mediteren voelt als ‘niets doen’
  59. Meditatie of massage?
  60. De nr.1 reden om te mediteren
  1. Haardvuur Meditatie
  2. Kerst Meditatie
  3. Bamboe Bekers
  4. De magie van Kerst
  5. Hoeveel water drink jij?
  6. Een nieuwe start na hersenletsel
  7. Sinterklaas Meditaties
  8. BurnOut – Zet jezelf op de eerste plaats
  9. Alles op z’n kop!
  10. Hoe kom je van een burn out af?
  11. De simpele oorzaak van burn-out
  12. Hoeveel chemicaliën eet jij?
  13. Prikkelarm leven
  14. Mediteren met kristallen
  15. Maak je eigen kookboek
  16. Balans in je leven
  17. Duurzame sokken
  18. Waarom we verkeerd begrepen worden
  19. Ode aan Jazz
  20. Mindset bepaalt gezondheid
  21. Feest! 1500 bezoekers
  22. Wat zijn valkuilen?
  23. Valkuilen: hoe voorkom je ze?
  24. Valkuilen in je herstelproces
  25. Energie van de zon
  26. Mediteren kun je leren
  27. Energetisch in balans
  28. Rust vinden in stilzitten
  29. Geef je brein een boost voor meer focus
  30. Herstel NAH gaat in kleine stappen
  31. NAH: omgaan met Social Media
  32. Heien met Hersenletsel
  33. Het ultieme recept voor een geweldig herstel van hersenletsel
  34. Mediteren is zweverig
  35. Club van Moeders met Hersenletsel
  36. Wat is mediteren?
  37. Leven zonder telefoon
  38. Heien en hersenletsel
  39. Mediteren en je darmen
  40. Zomermeditatie
  41. Shine your light
  42. De grenzeloosheid van neuroplasticiteit
  43. Van hersenletsel naar motorcross
  44. Van auto naar Ebike
  45. Over The Mindset Blog
  46. Dit is mijn verhaal
  47. Volg een ontspanningsmeditatie
  48. De kracht van klank
  49. De NR.1 reden om je gezondheid in eigen hand te nemen
  50. Gezondheid in eigen hand
  51. Waarom je van uitrusten niet fit wordt
  52. Kom in je kracht met meditatie
  53. Bereik moeiteloos je doel
  54. Meditatie: vier je succes
  55. Waarom functioneert ons brein nog zoals het in de oertijd deed?
  56. 3 Tips om meditatie te integreren in je levensstijl
  57. 3 Tips om mediteren makkelijk te maken
  58. Wanneer mediteren voelt als ‘niets doen’
  59. Meditatie of massage?
  60. De nr.1 reden om te mediteren

Enthousiast had ik me opgegeven. Klankhealing, heerlijk! Me een uur lang laten meevoeren op klanken van bijzondere instrumenten. Niet eens voor de ontspanning, want klanken kunnen genezing brengen…

Geluid is krachtig om de trilling die klanken voortbrengen. Je lichaam synchroniseert als het ware met die trilling. Een grondklank helpt je daarom aarden, tot rust te komen. Hogere vibraties kunnen je energie geven. Klanken brengen je dus in balans en daarmee kan je gezondheid verbeteren.

Ik ben al jaren geïnteresseerd in geluidstherapie en besloot deze kans aan te grijpen om te ontdekken wat Arianne en Richard van Oxygen Healing by Music creëerden. Maar toen ontstond een uitdaging. Doordat ik een nieuw niveau in mijn herstel had bereikt en héél véél had kunnen trainen, was ik nu in een nieuwe genezingsfase beland. Mijn hersenen draaiden overuren om naar dit nieuwe niveau toe te werken en ik stond uit. Bam. Geen prikkels. Weinig kunnen concentreren, weinig beeldprikkels én weinig geluid kunnen verdragen. Handig 😉. Uiteindelijk besloot ik toch te gaan. Oordoppen in m’n zak, zodat ik mezelf op ieder moment zou kunnen redden.

De sessie begint. Linksachter mij staat een speaker met natuurgeluiden. Precies op de hoek van waaruit ik op dit moment echt geen geluid kan verdragen. Ik had het te laat gezien en de zaal zal lag vol. Ik besluit het aan te zien met de veiligheid van mijn oordoppen binnen handbereik.

Ik probeer om onbevangen de klanken te laten binnenkomen. Maar dat gaat nog niet zo eenvoudig want gelijktijd probeer ik me af te sluiten voor de geluiden die teveel zijn. Terwijl de klanken van bijzondere instrumenten als de didgeridoo, klankschalen, exotische fluiten en nog veel meer door de ruimte klinken, voel ik me alsof ik in een spagaat zit. Op deze manier neemt de pijn alleen maar toe. Ik voel de plekken in mijn hoofd waar de pijn zit en breng er zacht mijn aandacht naartoe. Ik laat mijn aandacht als het ware door mijn hoofd stromen. Zo blijf ik even zitten en ik realiseer me dat een andere aanpak nodig is.

Waar je je tegen verzet, dat vermeerdert. Dus besluit ik om óók de geluiden die teveel zijn volledig toe te laten. Mijn oren open te zetten, mijn hele wezen te openen voor álle geluiden die er zijn. Hierdoor word ik als het ware transparant waardoor alles ongehinderd kan passeren. Het bost niet tegen me op, het blijft niet hangen in mijn energieveld of in mijn lichaam. Ik word als het ware immuun.

Het is nogal wat, want onze instinctieve reactie is altijd om ons af te sluiten voor datgene wat teveel is. Met deze techniek ga je tegen dat instinct in. Wat we ook instinctief doen, is onze aandacht brengen naar datgene wat opvalt. Dus prikkels die teveel zijn, daar schenk je al snel heel je aandacht aan. Wat je aandacht geeft, groeit. Met deze meditatieve techniek houd je je aandacht bij jezelf, bijvoorbeeld je ademhaling. Alle prikkels die teveel zijn, mogen er zijn zonder dat je erop let. Zélfs als deze prikkels ongefilterd binnenkomen. Het is vergelijkbaar met het gevoel wanneer je ergens vol geconcentreerd mee bezig bent (of dat in het verleden was). Zo geconcentreerd, dat je niets meer waarneemt van wat om je heen gebeurt. Het is geen techniek die je even probeert. Het vereist heel veel oefening en toewijding.

Terwijl ik laat zijn wat er is, vraag ik gelijktijdig liefdevol aan mijn hoofd om alle binnenkomende prikkels te verwerken. En ik vraag erbij: wat heb je van mij nodig, om dat te kunnen doen? In stilte luister ik naar het antwoord. En ik geef. Want mijn lichaam wil me alles geven, maar kan dat alleen in samenwerking met mij.

Zacht voel ik de stromen in mijn hoofd, zacht stuur ik mijn adem en aandacht naar de zere plekken. Arianne blijkt tevens magnetisch therapeut te zijn en loopt langs de groep om energie te geven. Dat geeft een doorbraak. Het zelfherstellend vermogen van mijn lichaam kan nu vrij stromen en mijn hoofd is in staat om de klanken te laten binnenkomen. Een tinkelend geluid zendt een stroom van kippenvel door mijn hoofdhuid. De didgeridoo brengt mijn beide hersenhelften in balans. Rechts wordt actiever waardoor mijn zere linkerkant verlicht wordt. Ontspannen zucht ik. Een zachte drum kalmeert mijn systeem, de klankschalen met hun variërende trillingen brengen nog meer balans. Inmiddels tintelt mijn hele lichaam.

Ondertussen ga ik door met het stimuleren van het natuurlijk herstelvermogen. Daarmee geef ik mijn lichaam de ruimte om het werk te doen terwijl de klanken balans en daarmee heling brengen.

Toch nog te snel is het afgelopen, het voelde heerlijk. Tegelijkertijd is het ook goed, want mijn brein heeft zo ontzettend hard gewerkt dat ik helemaal uitgeput ben. We drinken in stilte nog een kop thee en dan ben ik de eerste die weggaat. Ik piep er als het ware tussenuit. Ik loop naar huis, trek mijn jas en schoenen uit en rol direct door mijn bed in. Pffff, rust. Nog anderhalf uur gonst en beweegt het in mijn hoofd. Mijn lichaam is zwaar en lijkt het matras ingetrokken te worden. Mijn hoofd lijkt ergens in de hoogte te zijn, alsof hoofd en lichaam een veel grotere afstand hebben dan fysiek het geval is. Ondertussen blijf ik doorgaan met zacht mijn aandacht door mijn hoofd te laten stromen. Dan voel ik rust en ik val in een diepe slaap.

De ochtend erna ben ik enorm opgeknapt! Hoewel ik vandaag geen geluid wil, kan ik wel weer wat computerwerk doen, wat lezen en wat rommelen in huis. En vooral: ik voel me meer helder en ook mentaal weer meer in mijn kracht. Genezingsperioden zijn altijd een enorme aanslag op je positiviteit en innerlijke kracht. Gelukkig heb ik een buffer om deze dagen door te komen, doordat ik er altijd aan werk om gelukkiger te zijn dan ik me rot voel 😉. Mede hierdoor is positiviteit sterk in me verankerd.

Na een aantal dagen uitgeschakeld te zijn geweest, ben ik superblij dat het meest heftige deel van deze genezingsperiode voorbij is. Nu iedere dag weer iets meer aankunnen en vol verwachting uitzien naar het resultaat van het werk dat mijn hoofd nu doet…

Ik heb dit blog geschreven om een beeld te schetsen van de manier waarop ik met hersenletsel omga. Weet dat dit slechts één situatie is, een momentopname. Maar er kwam hier zoveel samen, dat ik het gevoel heb dat ik je veel kan laten zien. Is dit gelukt? Voel je vrij om liefdevol te reageren.

 

Veel liefs, Stephanie

Boekentip

Tips voor een beter herstel

In ‘Hersenletsel – Balans in je leven’ geef ik informatie en tips vanuit de ervaring van mijn eigen herstelproces. Als herstel niet meer spontaan optreed, moet je er maar mee leren omgaan? Nee, herstel is iets waar je voor kunt werken. Spontaan herstel is beperkt, maar door proactief samen te werken met je lichaam, kun je enorm veel meer herstel bereiken.

Related Article

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op

Over Stephanie

Over Stephanie

Vanuit Joyous Mind werkt zij als meditatiecoach. Ze is auteur van 'Hersenletsel - Balans in je leven' en 'Eigentijdse Wijsheden'.

Signing

Online Kerstshoppen

KerstKerst

Categorieën

Kerst Tijd

Bellatio kerstversiering

Social

Bezoeken

  • 3.959 hits