woensdag, 8th april, 2020
  1. Haardvuur Meditatie
  2. Kerst Meditatie
  3. Bamboe Bekers
  4. De magie van Kerst
  5. Hoeveel water drink jij?
  6. Een nieuwe start na hersenletsel
  7. Sinterklaas Meditaties
  8. BurnOut – Zet jezelf op de eerste plaats
  9. Alles op z’n kop!
  10. Hoe kom je van een burn out af?
  11. De simpele oorzaak van burn-out
  12. Hoeveel chemicaliën eet jij?
  13. Prikkelarm leven
  14. Mediteren met kristallen
  15. Maak je eigen kookboek
  16. Balans in je leven
  17. Duurzame sokken
  18. Waarom we verkeerd begrepen worden
  19. Ode aan Jazz
  20. Mindset bepaalt gezondheid
  21. Feest! 1500 bezoekers
  22. Wat zijn valkuilen?
  23. Valkuilen: hoe voorkom je ze?
  24. Valkuilen in je herstelproces
  25. Energie van de zon
  26. Mediteren kun je leren
  27. Energetisch in balans
  28. Rust vinden in stilzitten
  29. Geef je brein een boost voor meer focus
  30. Herstel NAH gaat in kleine stappen
  31. NAH: omgaan met Social Media
  32. Heien met Hersenletsel
  33. Het ultieme recept voor een geweldig herstel van hersenletsel
  34. Mediteren is zweverig
  35. Club van Moeders met Hersenletsel
  36. Wat is mediteren?
  37. Leven zonder telefoon
  38. Heien en hersenletsel
  39. Mediteren en je darmen
  40. Zomermeditatie
  41. Shine your light
  42. De grenzeloosheid van neuroplasticiteit
  43. Van hersenletsel naar motorcross
  44. Van auto naar Ebike
  45. Over The Mindset Blog
  46. Dit is mijn verhaal
  47. Volg een ontspanningsmeditatie
  48. De kracht van klank
  49. De NR.1 reden om je gezondheid in eigen hand te nemen
  50. Gezondheid in eigen hand
  51. Waarom je van uitrusten niet fit wordt
  52. Kom in je kracht met meditatie
  53. Bereik moeiteloos je doel
  54. Meditatie: vier je succes
  55. Waarom functioneert ons brein nog zoals het in de oertijd deed?
  56. 3 Tips om meditatie te integreren in je levensstijl
  57. 3 Tips om mediteren makkelijk te maken
  58. Wanneer mediteren voelt als ‘niets doen’
  59. Meditatie of massage?
  60. De nr.1 reden om te mediteren
  1. Haardvuur Meditatie
  2. Kerst Meditatie
  3. Bamboe Bekers
  4. De magie van Kerst
  5. Hoeveel water drink jij?
  6. Een nieuwe start na hersenletsel
  7. Sinterklaas Meditaties
  8. BurnOut – Zet jezelf op de eerste plaats
  9. Alles op z’n kop!
  10. Hoe kom je van een burn out af?
  11. De simpele oorzaak van burn-out
  12. Hoeveel chemicaliën eet jij?
  13. Prikkelarm leven
  14. Mediteren met kristallen
  15. Maak je eigen kookboek
  16. Balans in je leven
  17. Duurzame sokken
  18. Waarom we verkeerd begrepen worden
  19. Ode aan Jazz
  20. Mindset bepaalt gezondheid
  21. Feest! 1500 bezoekers
  22. Wat zijn valkuilen?
  23. Valkuilen: hoe voorkom je ze?
  24. Valkuilen in je herstelproces
  25. Energie van de zon
  26. Mediteren kun je leren
  27. Energetisch in balans
  28. Rust vinden in stilzitten
  29. Geef je brein een boost voor meer focus
  30. Herstel NAH gaat in kleine stappen
  31. NAH: omgaan met Social Media
  32. Heien met Hersenletsel
  33. Het ultieme recept voor een geweldig herstel van hersenletsel
  34. Mediteren is zweverig
  35. Club van Moeders met Hersenletsel
  36. Wat is mediteren?
  37. Leven zonder telefoon
  38. Heien en hersenletsel
  39. Mediteren en je darmen
  40. Zomermeditatie
  41. Shine your light
  42. De grenzeloosheid van neuroplasticiteit
  43. Van hersenletsel naar motorcross
  44. Van auto naar Ebike
  45. Over The Mindset Blog
  46. Dit is mijn verhaal
  47. Volg een ontspanningsmeditatie
  48. De kracht van klank
  49. De NR.1 reden om je gezondheid in eigen hand te nemen
  50. Gezondheid in eigen hand
  51. Waarom je van uitrusten niet fit wordt
  52. Kom in je kracht met meditatie
  53. Bereik moeiteloos je doel
  54. Meditatie: vier je succes
  55. Waarom functioneert ons brein nog zoals het in de oertijd deed?
  56. 3 Tips om meditatie te integreren in je levensstijl
  57. 3 Tips om mediteren makkelijk te maken
  58. Wanneer mediteren voelt als ‘niets doen’
  59. Meditatie of massage?
  60. De nr.1 reden om te mediteren

Als gevolg van hersenletsel is mijn concentratie beperkt. Ik vind het een uitdaging om focus te houden, kan zeer beperkt achter de computer werken of schrijven en heb tussendoor heel veel pauze nodig om mijn brein te laten bijkomen. Ik ben altijd bezig om mijn concentratie te verbeteren en er zit absoluut verbetering in, maar je kent het: herstel gaat in hele kleine stappen.

Brain Hack voor meer focus

Maar nu heb ik een echte BRAIN HACK ontdekt. Meer focus, beter kunnen concentreren, meer kunnen doen en dit alles zónder te overbelasten.

Afgelopen maandag ontdekte ik de Zoom Booster van Brainbooster. Een voedingssupplement van natuurlijke ingrediënten die ervoor zou zorgen dat je meer focus hebt en je ondersteunt om betere mentale prestaties te leveren. Het klonk allemaal onwijs goed, dus hé niks te verliezen toch? Ik besteld, want dit wilde ik uitproberen.

Dinsdag was het al binnen. Een leuk, persoonlijk getint pakket met de producten die ik had besteld.

(BrainBooster heeft 3 producten, daarover meer onderaan dit blog).

’s Avonds ging ik naar moderne dans en dat was een super moment om de Zoom Booster te testen. Ik heb namelijk echt moeite met het onthouden van de choreo, zelfs als het simpel is of maar een paar passen. Het ene moment weet ik het en het volgende ben ik het helemaal kwijt. En dat gaat heel de tijd door. Het wordt er ook niet beter op als we de dans heel vaak doen. Deze  voelde ik me ook nog eens niet zo fit. Dus ik mijn Zoom drank nemen en hop naar de dansschool.

Effect van de Zoom Booster

Had het effect? JA! Ik heb een uur lang energie gehad om te dansen én ik kon de danspassen prima onthouden / herinneren. Beter dan ooit.

Wauw, de scepticus in mij had niet verwacht dat het bij hersenletsel effect zou hebben maar dat had het dus wel!

De dag erna voelde ik me goed en wilde ik computerwerk doen. Hmmm…benieuwd wat de Zoom Booster hier zou brengen…

OMG! Ik kon zónder pauze doorwerken, super gefocust werken aan dat wat ik wilde doen én ik kon een uur langer werken dan m’n beste prestatie tot nu toe.

Niet overbelast of overprikkeld raken

Toen kwam natuurlijk de grote vraag: heb ik nu overbelast? In hoeverre ben ik over grenzen gegaan doordat ik het misschien niet voelde?

Nou niet.

Ik heb NIET overbelast.

Sterker: de dag erna had ik energie voor 10.

Toen heb ik uiteraard géén boost genomen en ook geen computerwerk gedaan, maar ben ik een lichte klus in huis gaan doen en een stuk fietsen (met m’n e-bike hè, lekker relaxed 😉).

Doordat ik meer focus had, had ik niet de neiging om bewust meer te gaan doen. Maar wat ik deed, dat ging veel beter. Daardoor overbelast je ook niet. Je zou door kunnen gaan, zo van “ohh het gaat nog wel even”, maar dat is natuurlijk precies wat je niet moet doen. Meer over dit trainingsprincipe vind je in mijn boek “Hersenletsel – Balans in je leven”.

Beter kunnen lezen

Ook met lezen merk ik veel effect: ik kan zonder pauze heel veel achter elkaar lezen en alles moeiteloos in me opnemen. Normaliter moet ik zinnen soms drie keer lezen, stop ik steeds omdat ik het niet meer opneem en lees ik aanzienlijk minder pagina’s.

De hele dag meer focus

Nog een mooi voordeel: de Zoom Booster werkt zo’n 3 uur. Maar ik kon me heel de dag beter concentreren! En ik denk dat dit komt door het volgende. Zoals ik het zie, werkt de Zoom als een soort aanmaakblok op het haardvuur. En dan ga je zelf hout toevoegen. En dan blijft het branden. Zeker als je het niet te hard laat gaan (teveel gaat doen) of te zacht laat branden (niet in actie komen).

Stel (in een geval zonder nah) dat je je moe voelt en op de bank gaat hangen om uit te rusten. Je moeheid verandert op z’n best in hangerigheid niet waar? Je hebt echt geen energie om actief bezig te zijn. Maar dan doe je het toch. Je schopt jezelf van de bank en gaat naar de sportschool. Je beweegt een uur intensief en als je thuis komt: hopla, weg met de vermoeidheid.

In geval van hersenletsel heeft die schop geen zin omdat het simpelweg niet gaat. Maar door de Zoom Booster gaat het wél. En doordat je aan de slag gaat, activeer je jezelf. Het is als het ware een systeem wat zichzelf in stand houdt. En voor de duidelijkheid: dit is mijn persoonlijke ervaring.

Hoe voelt focus eigenlijk?

Weet je hoe het voelt als je ineens meer focus hebt? Het voelt zoals wanneer je net niet helemaal scherp ziet en dan het verschil met of zonder bril. Als je hem opzet dan gaat er ineens een wereld voor je open. Ik voel me meer aanwezig in de wereld.

Nieuwe aanwinst in mijn Gezondheids Toolbox

Ik heb wel meteen een nieuwe bestelling gedaan, want van dit product wil ik echt voorraad hebben. Wat een cadeau.

BrainBooster heeft ook nog een Zen Booster en een Mood Booster. Die wilde ik uiteraard ook uitproberen, dus dat lees je in het volgende blog.

Tot slot wil ik benadrukken dat de producten van BrainBooster niet specifiek ontwikkeld zijn voor hersenletsel en daar ook geen oplossing voor zijn. Maar in mijn ervaring helpt de Zoom Booster enorm en dat is dan ook wat ik met jullie wil delen.

Zoals je weet is er niet één kant-en-klaar oplossing voor nah. Maar als je zelf op zoek gaat naar oplossingen die een positief effect hebben, dan heeft het bij elkaar een groot effect. Ik noem het altijd mijn ‘toolbox’. Alles wat een effect heeft op een bepaald gebied, stop ik erin. Er zitten inmiddels misschien wel meer dan 100 tools in. En steeds pak ik eruit wat ik nodig heb. Zo creëer je je eigen herstel: maak je eigen toolbox en stop alles erin wat helpt. En vooral: haal het eruit om te gebruiken 😉.

Tot slot wil ik benadrukken dat de producten van BrainBooster niet specifiek ontwikkeld zijn voor hersenletsel en daar ook geen oplossing voor zijn. Maar in mijn ervaring helpt de Zoom Booster enorm en dat is dan ook wat ik met jullie wil delen.

Zoals je weet is er niet één kant-en-klaar oplossing voor nah. Maar als je zelf op zoek gaat naar oplossingen die een positief effect hebben, dan heeft het bij elkaar een groot effect. Ik noem het altijd mijn ‘toolbox’. Alles wat een effect heeft op een bepaald gebied, stop ik erin. Er zitten inmiddels misschien wel meer dan 100 tools in. En steeds pak ik eruit wat ik nodig heb. Zo creëer je je eigen herstel: maak je eigen toolbox en stop alles erin wat helpt. En vooral: haal het eruit om te gebruiken 😉.

Wil je de Zoom Booster ook proberen? Via de banner hieronder ga je direct naar de site.

Niet lekker in je vel?

Related Article

2
Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Abonneren op
Margot
Gast
Margot

Je hebt me wel erg nieuwsgierig gemaakt! Ik ga me er zeker in verdiepen.

%d bloggers liken dit: